Sama inwestycja obejmuje m.in. budowę niżej wymienionych elementów infrastruktury:
– hala technologiczna wraz ze specjalistycznymi urządzeniami,
– układ torowy z systemem rozjazdów oraz sterowaniem automatycznym,
– myjnia taboru pracująca w systemie zamkniętego obiegu wody z podczyszczalnią ścieków,
– punkty utrzymania czystości w taborach oraz uzupełniania niezbędnej galanterii,
– system odfekalniania oraz uzupełniania wody, system odladzania i napiaszczania,
– układ drogowy wraz z miejscami parkingowymi oraz rampą podjazdową,
– instalacje oraz sieci w tym m.in. wodociągowo-kanalizacyjne, elektroenergetyczne, trakcyjne, teletechniczne, ciepłownicze.
Należy zaznaczyć również, iż zastosowane rozwiązania technologiczne zapewnią szczególną ochronę środowiska naturalnego oraz bezpieczeństwo pracowników.
Obiekt zostanie oddany do eksploatacji w drugiej połowie 2014 roku. Zaskoczy nowoczesnością oraz funkcjonalnością rozwiązań stając się synonimem innowacyjności technologii, zasługując bez wątpienia na miano „perełki kolejnictwa polskiego”