INFORMACJA ARCHIWALNA
Rada Nadzorcza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej powołała w dniu 30 czerwca br. Janusza Malinowskiego- dotychczasowego Członka Zarządu na stanowisko Prezesa Spółki. Andrzej Wasilewski, któremu zakończyła się kadencja objął funkcję Członka Zarządu.
Andrzej Wasilewski pełnił funkcję Prezesa Zarządu od marca 2013 roku. Z powodzeniem przygotował Spółkę do rozpoczęcia działalności przewozowej w czerwcu 2014 roku. Nadzorował dostawę pojazdów i budowę zaplecza technicznego ŁKA. Odpowiadał za kwestie techniczno- eksploatacyjne, informatyczne oraz bezpieczeństwo i jakość przewozów. Dzięki jego staraniom Spółka jest w pełni dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. W okresie sprawowanej kadencji Spółka otrzymała wiele prestiżowych nagród m.in. Nagrodę Specjalną im. inż. Józefa Nowkuńskiego, Lokomotywę Rynku Kolejowego 2015 w kategorii Nowi przewoźnicy, Polską Nagrodę Innowacyjności 2015. Od 1 lipca obejmie stanowisko Członka Zarządu.
Janusz Malinowski – od 2015 roku był Członkiem Zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej odpowiedzialnym m.in za politykę handlową i inwestycje rozwojowe, w tym w szczególności taborowe spółki. Nadzoruje realizację kontraktu na dostawę czternastu pojazdów Impuls II firmy Newag S.A. oraz związany z tym projekt rozwoju siatki połączeń przewoźnika.
W 2016r. wdrożył weekendowe połączenia ŁKA Łódź-Warszawa oparte na jednym bilecie kolejowym i komunikacji miejskiej w Łodzi i Warszawie. Współautor udanej integracji biletowej i informacji pasażerskiej ŁKA i miasta Łódź.
Od 2015 roku Spółka zwiększyła liczbę pasażerów o ponad 120% przy wzroście pracy eksploatacyjnej o 60%.
Absolwent Politechniki Radomskiej na wydziale transportu i Politechniki Warszawskiej z zakresu zarządzania w transporcie kolejowym.
Z branżą kolejową związany od blisko 30 lat. Pierwsze doświadczenie zdobywał w lokomotywowni Iława w północnym DOKP, a następnie, jako starszy technolog w zespole technologów lokomotywowni Warszawa Odolany. W naczelnym zarządzie taboru dyrekcji PKP realizował wdrożenia nowych projektów technologicznych, miedzy innymi: urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych na trasie pociągów, diagnostyki nacisków lokomotyw i wagonów oraz wdrażania pierwszego na PKP symulatora lokomotywy EP-09. Od 2002 roku w PKP S.A. w biurze eksploatacji oraz inwestycji PKP S.A. gdzie odpowiadał między innymi za prace nad pojazdami dwudrogowymi i studiami wykonalności na modernizację linii kolejowych.
W PKP S.A. odpowiedzialny był za nowe projekty taborowe realizowane przez Grupę PKP od 2005 roku, projekty taborowe dla spółki Przewozy Regionalne (SPOT), lokomotyw EU-44 Husarz i pociągów zespołowych dla PKP Intercity. Od 2005 roku Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. W trakcie jego kadencji spółka, między innymi zwiększyła przychody z 208 mln złotych do 306 mln złotych.
Prywatnie interesuje się historią Polski i piłką nożną. Żonaty, ma jedną córkę.