INFORMACJA ARCHIWALNA
ŁKA z wysoką oceną pasażerów
Z ostatniego badania satysfakcji pasażerów, przeprowadzonego na zlecenie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wynika, że pasażerowie są zadowoleni z podróżowania pociągami przewoźnika. Spółka otrzymała ogólną ocenę 7,89 w 10-stopniowej skali. W poszczególnych blokach oceniane były:
Jakość informacji o podróży – 7,66
Dostępność informacji na temat podróży – 7,62
Dostępność biletów – 8,08
Realizacja usługi – 8,07
Komfort w pociągu – 8,41
Stacje i przystanki kolejowe – 7,50
W porównaniu do poprzedniego badania, realizowanego jesienią 2017r. respondenci wyżej ocenili dostępność informacji o podróży, w szczególności dostępność informacji na temat opóźnień oraz dostępność informacji na temat prac torowych mogących powodować opóźnienia. Zdaniem pasażerów poprawiła się częstotliwość połączeń oraz integracja rozkładów jazdy komunikacji publicznej w miejscu zamieszkania z rozkładem jazdy pociągów. W ostatnim badaniu po raz pierwszy ŁKA zbadała współczynnik lojalności klientów (NPS), który osiągnął poziom 49 punktów, co jednoznacznie wskazuje, że połowa klientów to osoby polecające usługi ŁKA innym (znajomym/kolegom z pracy czy członkom rodziny).
Badania satysfakcji klientów Łódzka Kolej Aglomeracyjna realizuje cyklicznie dwa razy w roku – wiosną i jesienią. W ostatnim wzięło udział 2 500 pasażerów.