ŁKA przeciwko koronawirusowi – Łódzka Kolej Aglomeracyjna


ŁKA przeciwko koronawirusowi

Informacje nt. działań podjętych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną w związku z koronawirusem

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podjęła szereg działań mających na celu zminimalizowanie zagrożenia spowodowanego występowaniem i rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-COV-2.

Po otrzymaniu pierwszych doniesień o zakażeniach koronawirusem, Spółka wdrożyła plan postępowania w przypadku podejrzenia wystąpienia choroby COVID-19 wywołanej przez koronawirus SARS-COV-2, który określa zasady wewnętrznego postępowania w sytuacji podejrzenia choroby u podróżnych korzystających z usług ŁKA. 

Pracownicy spółki, a w szczególności drużyny pociągowe, zostali zapoznani z zasadami higieny zmniejszającymi ryzyko infekcji, procedurami postępowania oraz wszelkimi informacjami o zagrożeniach związanych z koronawirusem.

Spółka wdrożyła wzmożony program sprzątania i dezynfekcji pociągów, zwiększono o 100% ilość czyszczeń. Zakupiono większe ilości środków ochrony indywidualnej (żele do dezynfekcji, maseczki, rękawiczki jednorazowe) dla pracowników i podróżnych.

Ponadto, na nośnikach reklamowych w pociągach ŁKA, emitowane są materiały informacyjne dotyczące koronawirusa, przygotowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

W trosce o bezpieczeństwo, prosimy podróżnych o bezwzględne stosowanie się do poleceń obsługi pociągu.

Dodatkowo inforumjemy o poniższej infolinii:

Infolinia

Telefoniczna Informacja Pacjenta – 800-190-590 – tu przez całą dobę uzyskasz informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Pod numerem bezpłatnej i całodobowej Telefonicznej Informacji Pacjenta uzyskasz informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Konsultanci poinformują Cię:

  • czym jest koronawirus
  • jak się zabezpieczyć przed koronawirusem
  • co zrobić, gdy wracasz z kraju, w którym zdarzyły się przypadki zakażenia koronawirusem i masz wątpliwości co do swojego stanu zdrowia
  • gdzie znajdziesz najbliższą placówkę inspekcji sanitarnej lub oddział zakaźny szpitala oraz dowiesz się jak się z nimi skontaktować. gdy będziesz mieć jakiekolwiek wątpliwości związane z postępowaniem w sytuacji podejrzenia zakażania koronawirusem.

Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami porozmawiasz przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Komunikat dotyczący kontroli sanitarnych na granicach

W związku z decyzją o wprowadzeniu kontroli sanitarnych na głównych przejściach granicznych, w ramach działań zapobiegawczych niekontrolowanemu rozprzestrzenianiu się w Polsce koronawirusa, zamieszczamy wzory tzw. formularzy lokalizacyjnych. Zebrane w ten sposób dane będą służyły służbom sanitarnym do kontaktu z pasażerami w razie stwierdzenia ryzyka zarażenia ich wirusem SARS-Cov-2.

W pierwszej kolejności, kontrole zostały uruchomione na zachodniej granicy kraju w odniesieniu do zbiorowego transportu drogowego. Następnie, zakres kontroli będzie rozszerzany na pozostałe przejścia graniczne oraz inne rodzaje transportu w tym pociągi.

Prosimy wszystkich pasażerów, w trosce o ich zdrowie, o rzetelne wypełnianie formularzy, a przewoźników i operatorów o w miarę możliwości wcześniejsze udostępnienie pasażerom formularzy do wypełnienia, tak by kontrola na granicy mogła przebiec szybko i sprawie.

Karta pasażera

Zwrot biletów

Informujemy, iż  podróżnym, którzy w związku z ogłoszoną 11 marca 2020r. przez Prezesa Rady Ministrów decyzją o zamknięciu wszystkich placówek oświatowych, kin oraz teatrów, zamierzają zrezygnować z przejazdów pociągami uruchamianymi przez ŁKA, zwrotu należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety okresowe odcinkowe (tygodniowe, miesięczne lub kwartalne), zakupione w kasie biletowej, pociągu lub biletomacie, należy dokonać w odstępstwie od terminów wskazanych w § 16 RPO – ŁKA (tzn. nawet po upływie odpowiednio: pierwszego (w przypadku biletu tygodniowego), dziesiątego (w przypadku biletu miesięcznego) lub trzydziestego (w przypadku biletu kwartalnego dnia terminu ważności biletu), bez potrącania odstępnego, proporcjonalnie do czasu, w jakim nie mogły być wykorzystane.

Na odwrocie zwracanych biletów należy dokonać adnotacji: „KORONAWIRUS”, potwierdzając ją pieczątką kasy/datownikiem oraz podpisem.

Bilety WBA należy zwracać w Biurze Obsługi Klienta MPK-Łódź sp. z o.o. na ul. Tramwajowej 6 bądź zgłaszać taką potrzebę drogą mailową na adres: bok@migawka.lodz.pl.

W przypadku podróżnych, którzy nabyli bilety okresowe odcinkowe (tygodniowe, miesięczne i kwartalne) za pośrednictwem internetowych i mobilnych systemów sprzedaży ŁKA, tj.:

  • SkyCash,
  • mPay,
  • Bilkom,
  • e-podróżnik,
  • KOLEO,
  • e-bilet ŁKA,

zwrot należności za całkowite lub częściowe niewykorzystane bilety, będą dokonywane w drodze reklamacji bez potrącania odstępnego, proporcjonalnie do czasu, w jakim nie mogły one być wykorzystane.

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z ryzykiem rozprzestrzeniania się koronawirusa „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o., pisma związane z odwołaniem od nałożonej opłaty dodatkowej oraz skargi i wnioski prosimy składać drogą mailową na adres reklamacje@lka.lodzkie.pl lub w kasach ŁKA na dworcu: Łódź Kaliska, Łódź Fabryczna, Sieradz, Pabianice orz Zduńska Wola.

Honorowanie biletów na trasie Łódź - Pabanice

W związku z wdrożeniem nadzwyczajnych rządowych rozwiązań, mających na celu zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 wywoływanej przez koronawirus SARS-Cov-2, konieczne jest zapewnienie podróżnym Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej możliwości korzystania z przejazdów pojazdami lokalnego transportu zbiorowego Miasta Łodzi. W związku z powyższym w terminie od 23 marca 2020 r. do 30 kwietnia 2020 r. wprowadza się honorowanie biletów:

  • strefowych: jednorazowych, miesięcznych oraz kwartalnych (obowiązujących w strefie A aglomeracji łódzkiej) ważnych na przejazdy pociągami „ŁKA” sp. z o.o. - na linii autobusowej Z41 lokalnego transportu zbiorowego Miasta Łodzi na odcinku od Pabianic do granic Miasta Łodzi albo odwrotnie (obszar strefy 2). Na obszarze miasta Łodzi obowiązuje dotychczasowe wzajemne honorowanie biletów strefowych ŁKA i lokalnego transportu zbiorowego szczegóły zamieszczone www.lka.lodzkie.pl/Honorowanie-biletow-komunikacji-miejskiej-w-Lodzi/;
  • odcinkowych okresowych oraz jednorazowych (relacyjnych) wydanych na przejazdy przez/od/do Pabianic ważnych na przejazdy pociągami „ŁKA” sp. z o.o. -  na całej linii autobusowej Z41 lokalnego transportu zbiorowego Miasta Łodzi.

Honorowaniu podlegają również wszystkie ulgi i uprawnienia do bezpłatnych przejazdów wynikające z przepisów taryfowych „ŁKA” sp. z o.o.”