Reklamacje
Reklamacje z tytułu świadczonych usług przez przewoźnika są przyjmowane i rozpatrywane na zasadach ogólnych, określonych w postanowieniach ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe i wydanych na jej podstawie przepisach wykonawczych, w szczególności rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego.
Reklamację składa się w formie:
- pisemnej:
- w punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów na przejazdy pociągami „ŁKA” sp. z o.o.,
- osobiście w siedzibie ”Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” sp. z o.o. przy
al. Piłsudskiego 12 w Łodzi, - przesyłką pocztową za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe na adres:
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna” spółka z o. o.
Al. Piłsudskiego 12, 90 – 051 Łódź
2. dokumentowej - z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej własnej:
a) na adres reklamacje@lka.lodzkie.pl,
b) za pośrednictwem formularza kontaktowego POBIERZ FORMULARZ.
Reklamacja powinna zawierać:
- nazwę i adres siedziby „ŁKA” sp. z o.o.;
- imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) uprawnionego albo podróżnego;
- kopię dokumentu dotyczącego zawarcia umowy przewozu, z zastrzeżeniem § 24 ust. 8 RPO-ŁKA;
- uzasadnienie reklamacji;
- kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu);
- numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty należności w razie uznania reklamacji;
- podpis uprawnionego albo podróżnego – w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej.
ZWRACANY BILET PAPIEROWY
Podróżny zobowiązany jest przed wysłaniem kopii biletu do:
• własnoręcznego przekreślenia po przekątnych w sposób trwały czołowej strony biletu,
• dokonania adnotacji równolegle do linii przekreślenia o treści: ,,ZWROT".
Reklamacje dotyczące wezwań do zapłaty powinny zawierać serię i numer każdego wystawionego wezwań do zapłaty.
Podróżny może złożyć do przewoźnika reklamację:
- z tytułu całkowitego lub częściowego niewykorzystania biletu na przejazd/przewóz;
- z tytuł całkowitego lub częściowego niewykorzystania biletu na przejazd/przewóz zakupionego za pośrednictwem sklepu internetowego,
- z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu;
- gdy w związku z nie okazaniem w pociągu, może udowodnić, że w dniu przejazdu pociągiem przewoźnika posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego,
- gdy nie zgadza się z treścią wezwania i może udowodnić, że posiada ważny w dniu przejazdu dokument przewozu (bilet imienny) lub ważny dokument poświadczający go do ulgowego przejazdu.
Odnośnik do Regulaminu: §23, 24 Tryb składania i rozpatrywania reklamacji Regulamin dotyczący trybu składania i rozpatrywania reklamacji
Skargi
Skargi składa się w formie pisemnej.
Skarga nie może zawierać wniosku o odszkodowanie. POBIERZ WNIOSEK Pobiera wniosek skargi/reklamacji
Skargę lub wniosek pasażer może złożyć:
- korespondencyjnie na adres: „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” spółka z o. o.,
al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@lka.lodzkie.pl lub - osobiście – w punkcie odprawy.
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna” spółka z o. o. skargi z zakresu praw i obowiązków podróżnego rozpatruje i udziela pisemnej odpowiedzi w ciągu 30 dni od ich otrzymania, lub w uzasadnionych przypadkach informują pasażera o wydłużeniu tego terminu na okres nie dłuższy, niż 3 miesiące od daty złożenia skargi.
Odnośnik do Regulaminu: §25 Tryb składania i terminy rozpatrywania skarg i wniosków
Rzecznik Praw Pasażera
Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów w związku ze świadczonymi przez „Łódzką Kolej Aglomeracyjną” sp. z o.o. usługami jest Rzecznik Praw Pasażera Kolei (szczegółowe informacje dostępne na stronie internetowej Rzecznika Praw Pasażera Kolei www.pasazer.gov.pl