Najczęściej zadawane pytania – Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Baner przedstawia malarski pociąg w barwach ŁKA oraz logo 10 lat ŁKA.

Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych

Infolinia

telefon 887-879–980 koszt jak za połączenie lokalne

Wyszukaj połączenie:

Rozkład jazdy dostarcza Koleo

Najczęściej zadawane pytania

1. Co to jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest nowym przewoźnikiem kolejowym, który świadczy usługi w obszarze regionu Województwa Łódzkiego. To całkowicie nowa jakość w transporcie lokalnym – nowoczesne i komfortowe pociągi, atrakcyjne wizualnie, serwisowane na miejscu w Łodzi w nowoczesnym i przyjaznym dla środowiska zapleczu technicznym zlokalizowanym przy stacji kolejowej Łódź Widzew.

2. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, a Przewozy Regionalne i PKP Intercity…

Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest całkowicie nowym przewoźnikiem kolejowym. Wystartowała 15 czerwca 2014 roku. Pozostali przewoźnicy nie są z ŁKA powiązani, niemniej będziemy współpracować przy obsłudze pasażerów.

3. Dokąd jeździ Łódzka Kolej Aglomeracyjna?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna obsługuje połączenia na liniach Łódź - Łowicz, Łódź - Kutno, Łódź – Sieradz, Łódź – Skierniewice, Łódź – Zgierz, Kutno – Łowicz – Skierniewice, Łódź – Radomsko, Łódź – Tomaszów Mazowiecki, Łódź- Drzewica, Łódź – Opoczno,  Łódź – Skarżysko-Kamienna.

Dodatkowo nasze pociągi w weekendy docierają do Warszawy, Poznania, Spały oraz Radomia.

Rozkład jazdy. 

>>>otwiera się w nowym oknie

4. Jestem osobą niepełnosprawną, na jaką pomoc mogę liczyć?

Wszystkie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyposażone są w urządzenia ułatwiające podróż osobom z ograniczoną sprawnością ruchową, takie, jak windy dla wózków inwalidzkich, toalety przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych czy wygodne miejsca z powiększoną przestrzenią pasażerską. Nasi pracownicy są gotowi udzielić pomocy w odbywaniu podróży, prosimy o wcześniejsze zgłaszanie podróży – więcej informacji: http://lka.lodzkie.pl/informacje-dla-osob-niepelnosprawnych/.

5. Gdzie mogę kupić bilet?

Bilety na przejazdy pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - ŁKA dostępne są:

6. Co to jest Wspólny Bilet Aglomeracyjny?

Mając na uwadze wygodę naszych pasażerów oraz to, iż podróż pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest tylko elementem podróży do celu przystąpiliśmy do porozumienia międzygminnego zawartego przez Łódź, Pabianice i Zgierz, dzięki czemu jeden bilet wystarczy, aby podróżować komunikacją miejską w ramach strefy A (Łódź, Zgierz i Pabianice) i pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Przewozów Regionalnych. Wspólny Bilet Aglomeracyjny można zakodować na Migawce MPK Łódź - elektronicznej karcie zbliżeniowej, na której kodowane (tzn. zapisywane) są bilety okresowe, uprawniające do przejazdu komunikacją miejską w Łodzi. Migawkę MPK można doładować w kasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz w Punktach Obsługi Klienta MPK i Punktach Sprzedaży Biletów. Informacja na temat lokalizacji Punktów oraz sposobu wydawania Migawki znajdują się na stronie MPK Łódź.

7. Czy w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są jakieś promocje?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna przedstawia Państwu bardzo korzystną ofertę swoich usług. Po kliknięciu w linku, można znaleźć wszystkie aktualne oferty. 

Oferty

8. Wielu naszych pracowników dociera do pracy koleją. Czy mają Państwo ofertę specjalną dla firm? 

Tak, "Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o. powstała z myślą o usprawnieniu transportu lokalnego w województwie łódzkim. Jeśli pracownicy Państwa firmy dojeżdżają z miejscowości położonych na trasie przejazdów pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zachęcamy do zapoznania się z ofertą legitymacji ŁKA oferujących redukcję kosztów zakupu biletów ponoszonych przez Państwa pracownika o 50% lub 55%. Legitymację posiada osoba, której pracodawca (lub inny podmiot) na podstawie umowy zawartej z ,,Łódzką Koleją  Aglomeracyjną” Sp. z o.o. wykupił uprawnienia do ulgowych przejazdów. Może ona nabyć bilet jednorazowy lub okresowy (tygodniowy, miesięczny lub kwartalny) z ulgą 50% i 55%. Legitymacja uprawniająca do ulgi ważna jest z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość.

9. Czy pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są przyjazne rodzicom z małymi dziećmi?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna pragnąc być przyjaznym przewoźnikiem zamówił nowoczesny tabor do realizacji przewozów. Nasze pociągi są ciche, klimatyzowane, toalety wyposażone są w przewijaki dla niemowląt. Istnieje także możliwość podróży z wózkiem dziecięcym (za opłatą). Nie pobiera się opłaty za przewóz wózka dziecięcego, o ile podróżujące dziecko w wieku do lat 4 posiada stosowny bilet, wydany na podstawie przysługującej ulgi ustawowej.

10. Czy mogę przewieźć rower?

Od 8 maja 2023 r. obowiązują nowe zasady przewozu rowerów pociągami ŁKA - wprowadzono płatny przewóz roweru w dni robocze, w godzinach porannego i popołudniowego szczytu przewozowego.

Rowerzyści mogą swobodnie przewozić swoje jednoślady pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, z poszanowaniem zasad przewozu rowerów.

Wszystkie szczegóły opisane są na stronie zasady przewozu rowerów.

11. Czy mogę przewieźć swojego psa lub kota?

Tak, w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej podróżny może pod swoją opieką przewozić zwierzęta domowe, jeżeli nie są one uciążliwe dla współpodróżnych (np. z powodu hałasu, zapachu itp.). Przewożone zwierzęta powinny być umieszczone w odpowiednich pojemnikach (klatkach, pudłach, koszach itp.) zabezpieczających przed wyrządzeniem szkody osobom lub mieniu. Wówczas nie jest pobierana opłata za przewóz zwierzęcia.

Jeśli nie jest możliwy przewóz psa w transporterze, wówczas jego przejazd jest możliwy jedynie wtedy, kiedy pies jest trzymany na smyczy i ma założony kaganiec. Podróżny jest zobowiązany do posiadania ważnego biletu na przewóz psa oraz aktualne świadectwo szczepienia przewożonego psa.

Jeden podróżny może przewieźć jedno zwierzę i jest zobowiązany do nadzoru nad nim. Odpowiada także za stan sanitarny miejsca, w którym przewozi psa. Zabrania się umieszczania zwierząt na miejscu do siedzenia. Zwierzęta nie mogą zakłócać spokoju w wagonie.

Jednorazowa opłata za przewóz psa pod opieką podróżnego: 4,50 zł.

12. Czy mogę nadać przesyłki konduktorskie?

Nie, tej usługi nie wprowadziliśmy do naszej oferty.

13. Czy mogę zwrócić bilet okresowy ŁKA z uwagi na zmianę rozkładu jazdy pociągów?

Podróżny zmierzający zrezygnować z przejazdów pociągami uruchamianymi przez „ŁKA” sp. z o.o. z uwagi na zmianę rozkładu jazdy pociągów, zwrotu należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety okresowe (tygodniowe, miesięczne i kwartalne) zakupione najpóźniej na dzień poprzedzający zmianę rozkładu jazdy pociągów i ważne na przejazdy w dniu obowiązującego nowego rozkładu jazdy lub później, należy dokonywać w odstępstwie od terminów wskazanych w § 16 Regulaminu obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt (RPO-ŁKA) (tzn. nawet po upływie odpowiednio: pierwszego, dziesiątego lub trzydziestego dnia terminu ważności biletu), bez potrącania odstępnego, proporcjonalnie do czasu, w jakim nie mogły one zostać wykorzystane.

14. W związku z sytuacją epidemiczną nie podróżuję pociągiem. Czy mogę zwrócić bilet okresowy?

Tak, bilet można zwrócić bez opłaty odstepnej i uzyskać zwrot kosztów proporcjonalny do pozostałego czasu obowiązywania biletu.

15. Czy bilet można zwrócić przez internet?

Tak, szczegółowe instrukcje jak to zrobić zawarte są na stronie reklamacje, skargi, uwagi.

 

Zgodnie z wymogami prawa informujemy, że nasz serwis stosuje pliki cookie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane przez Państwa przeglądarkę. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.