Najczęściej zadawane pytania – Łódzka Kolej Aglomeracyjna


Najczęściej zadawane pytania

1. Co to jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest nowym przewoźnikiem kolejowym, który świadczy usługi w obszarze regionu Województwa Łódzkiego. To całkowicie nowa jakość w transporcie lokalnym – nowoczesne i komfortowe pociągi, atrakcyjne wizualnie, serwisowane na miejscu w Łodzi w nowoczesnym i przyjaznym dla środowiska zapleczu technicznym zlokalizowanym przy stacji kolejowej Łódź Widzew.
 

2. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, a Przewozy Regionalne i PKP Intercity…

Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest całkowicie nowym przewoźnikiem kolejowym. Wystartowała 15 czerwca 2014 roku. Pozostali przewoźnicy nie są z ŁKA powiązani, niemniej będziemy współpracować przy obsłudze pasażerów.
 

3. Dokąd jeździ Łódzka Kolej Aglomeracyjna?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna obsługuje połączenia na liniach Łódź - Sieradz, Łódź - Łowicz, Łódź - Kutno, Łódź - Koluszki, Łódź - Skierniewice oraz weekendowo na linii Łódź - Warszawa.

4. Jestem osobą niepełnosprawną, na jaką pomoc mogę liczyć?

Wszystkie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyposażone są w urządzenia ułatwiające podróż osobom z ograniczoną sprawnością ruchową, takie, jak windy dla wózków inwalidzkich, toalety przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych czy wygodne miejsca z powiększoną przestrzenią pasażerską. Nasi pracownicy są gotowi udzielić pomocy w odbywaniu podróży, prosimy o wcześniejsze zgłaszanie podróży – więcej informacji: http://lka.lodzkie.pl/informacje-dla-osob-niepelnosprawnych/.


5. Gdzie mogę kupić bilet?

Bilety na przejazdy pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - ŁKA dostępne są::
  • w kasach biletowych ŁKA, Kolei Mazowieckich,Kolei Wielkopolskich, Przewozów Regionalnych oraz w  kasach PKP Intercity
  • za pośrednictwem Internetowego Portalu Sprzedaży (IPS) www.biletylodzkie.pl
  • za pośrednictwem strony internetowej www.e-bilet.lka.lodzkie.pl
  • za pośrednictwem aplikacji SkyCash
  • za pośrednictwem portalu KOLEO
  • w biletomatach stacjonarnych oraz umieszczonych w pociągach ŁKA
  • u obsługi pociągu (płatność gotówką)


6. Co to jest Wspólny Bilet Aglomeracyjny?

Mając na uwadze wygodę naszych pasażerów oraz to, iż podróż pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest tylko elementem podróży do celu przystąpiliśmy do porozumienia międzygminnego zawartego przez Łódź, Pabianice i Zgierz, dzięki czemu jeden bilet wystarczy, aby podróżować komunikacją miejską w ramach strefy A (Łódź, Zgierz i Pabianice) i pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Przewozów Regionalnych. Wspólny Bilet Aglomeracyjny można zakodować na Migawce MPK Łódź - elektronicznej karcie zbliżeniowej, na której kodowane (tzn. zapisywane) są bilety okresowe, uprawniające do przejazdu komunikacją miejską w Łodzi. Migawkę MPK można doładować od 15 czerwca w kasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz w Punktach Obsługi Klienta MPK i Punktach Sprzedaży Biletów. Informacja na temat lokalizacji Punktów oraz sposobu wydawania Migawki znajdują się na stronie MPK Łódź.


7. Czy w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są jakieś promocje?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna przedstawia Państwu bardzo korzystną ofertę swoich usług. Kliknij w nazwę oferty i sprawdź nas


8. Wielu naszych pracowników dociera do pracy koleją. Czy mają Państwo ofertę specjalną dla firm? 

Tak, "Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o. powstała z myślą o usprawnieniu transportu lokalnego w województwie łódzkim. Jeśli pracownicy Państwa firmy dojeżdżają z miejscowości położonych na trasie przejazdów pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zachęcamy do zapoznania się z ofertą legitymacji ŁKA oferujących redukcję kosztów zakupu biletów ponoszonych przez Państwa pracownika o 50% lub 55%. Legitymację posiada osoba, której pracodawca (lub inny podmiot) na podstawie umowy zawartej z ,,Łódzką Koleją  Aglomeracyjną” Sp. z o.o. wykupił uprawnienia do ulgowych przejazdów. Może ona nabyć bilet jednorazowy lub okresowy (tygodniowy, miesięczny lub kwartalny) z ulgą 50% i 55%. Legitymacja uprawniająca do ulgi ważna jest z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość.


9. Czy pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są przyjazne rodzicom z małymi dziećmi?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna pragnąc być przyjaznym przewoźnikiem zamówił nowoczesny tabor do realizacji przewozów. Nasze pociągi są ciche, klimatyzowane, toalety wyposażone są w przewijaki dla niemowląt. Istnieje także możliwość podróży z wózkiem dziecięcym (za opłatą). Nie pobiera się opłaty za przewóz wózka dziecięcego, o ile podróżujące dziecko w wieku do lat 4 posiada stosowny bilet, wydany na podstawie przysługującej ulgi ustawowej.


10. Czy mogę przewieźć rower?

Tak, zapraszamy do podróży rowerem naszymi pociągami. Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyposażone są w wieszaki dla rowerów. Przewóz rowerów jest bezpłatny.
 
Podróżny może zabrać ze sobą do pociągu jeden rower. Podróżny jest zobowiązany do sprawowania nadzoru nad przewożonym rowerem i ponosi odpowiedzialność za szkody, jakie mogą być wyrządzone przy tej okazji innym podróżnym, w tym także ŁKA. „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” spółka z o. o. ponosi odpowiedzialność za ten rower tylko wówczas, jeżeli szkoda powstanie z jej winy. Przewożony rower nie może zagrażać bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, utrudniać przejazdu innym podróżnym, wyrządzać szkody w mieniu współpodróżnych lub ŁKA. 
 
Rower musi być przewożony w wyznaczonym miejscu na stojakach na rowery w pociągu, o ile nie zachodzą szczególne okoliczności uniemożliwiające wniesienie roweru i swobodne jego wprowadzenie oraz ustawienie roweru w pociągu (np. wysoka frekwencja podróżnych). W sytuacji, gdy brakuje miejsca na stojakach, możliwy jest przewóz roweru w miarę dostępności miejsca w pociągu, w miejscu nie utrudniającym swobodnego przejścia.
 
 

11. Czy mogę przewieźć swojego psa lub kota?

Tak, w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej podróżny może pod swoją opieką przewozić zwierzęta domowe, jeżeli nie są one uciążliwe dla współpodróżnych (np. z powodu hałasu, zapachu itp.). Przewożone zwierzęta powinny być umieszczone w odpowiednich pojemnikach (klatkach, pudłach, koszach itp.) zabezpieczających przed wyrządzeniem szkody osobom lub mieniu. Wówczas nie jest pobierana opłata za przewóz zwierzęcia.
 
Jeśli nie jest możliwy przewóz psa w transporterze, wówczas jego przejazd jest możliwy jedynie wtedy, kiedy pies jest trzymany na smyczy i ma założony kaganiec. Podróżny jest zobowiązany do posiadania ważnego biletu na przewóz psa oraz aktualne świadectwo szczepienia przewożonego psa. 
 
Jeden podróżny może przewieźć jedno zwierzę i jest zobowiązany do nadzoru nad nim. Odpowiada także za stan sanitarny miejsca, w którym przewozi psa. Zabrania się umieszczania zwierząt na miejscu do siedzenia. Zwierzęta nie mogą zakłócać spokoju w wagonie.
 
Jednorazowa opłata za przewóz psa pod opieką podróżnego: 4,00 zł.


12. Czy mogę nadać przesyłki konduktorskie?

Nie, tej usługi nie wprowadziliśmy do naszej oferty.