Rozbudowany Flirt3 wyrusza na trasy województwa łódzkiego – Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Baner przedstawia malarski pociąg w barwach ŁKA oraz logo 10 lat ŁKA.

Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych

Infolinia

telefon 887-879–980 koszt jak za połączenie lokalne

Wyszukaj połączenie:

Rozkład jazdy dostarcza Koleo

Rozbudowany Flirt3 wyrusza na trasy województwa łódzkiego


INFORMACJA ARCHIWALNA


Grafika pokazująca charakterystykę rozbudowanego pojazdu Flirt3 - 186 miejsc siedzących, 63,2 metry długości łącznie. Dodatkowo 66 miejsc siedzących, dłuższy o 17,5 metra, dwie pary drzwi, a także wifi, klimatyzacja i gniazdka przy siedzeniach w standardzie.

W poniedziałek 15 listopada br. pierwszy, rozbudowany pociąg ŁKA typu Flirt wyjedzie w swoją premierową podróż o godz.15:06 z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic. Zanim to jednak nastąpi, nowy skład będzie dostępny na dworcu dla wszystkich zainteresowanych już od godz.12:00.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna posiada 20 pojazdów typu Flirt, z czego 10 zostało przeznaczonych do rozbudowy o trzeci, dodatkowy człon. Do końca bieżącego roku Spółka zamierza oddać do eksploatacji 4 takie składy. Rozbudowa pozostałych będzie odbywała się sukcesywnie - docelowo do końca czerwca 2022 r. 

Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pociągu zwiększyła się ze 120 do186. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wynosi 17,5 metra, a całego rozbudowanego pojazdu 63,2 metra. W członie znajduje się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi. Wyposażony jest - zgodnie z obecnym standardem pociągów FLIRT - w klimatyzację, wifi, gniazdka elektryczne i urządzenia bezpieczeństwa. 

W ramach umowy producent pociągu - firma Stadler - zobowiązała się także do utrzymania pociągów do 2029 r.

Rozbudowa pojazdów Flirt3 to projekt innowacyjny w skali Polski i Europy. Inwestycja ta - realizowana w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III - została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Dodatkowe informacje:

Konstrukcja zespołów trakcyjnych typu FLIRT jest oparta na elastycznej, dostosowanej do potrzeb użytkowników koncepcji pojazdu, której fundamentem jest sprawdzony, przetestowany system modułowy, dzięki któremu każdy zespół trakcyjny można dopasować do wymogów przewozów regionalnych i międzymiastowych. Produkowane są zespoły trakcyjne liczące od dwóch do ośmiu członów, z liczbą miejsc siedzących od 120 do 488. Krótsze składy można z czasem rozbudować o kolejne wagony, aby umożliwić przewóz większej liczby osób. 
 

Zgodnie z wymogami prawa informujemy, że nasz serwis stosuje pliki cookie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane przez Państwa przeglądarkę. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.