Innowacyjne rozwiązanie SoftPos, ułatwiające sprzedaż biletów, wdrożone w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – Łódzka Kolej Aglomeracyjna

zbliżenie na sylwetkę Flirta 3 ŁKA na nim ikony zalet ŁKA komfortu, niezawodności i bezpieczeństwa.

Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych

Infolinia

telefon 887-879–980 koszt jak za połączenie lokalne

Wyszukaj połączenie:

Rozkład jazdy dostarcza Koleo

Innowacyjne rozwiązanie SoftPos, ułatwiające sprzedaż biletów, wdrożone w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Aplikacja SoftPos od polskiego fintecha o tej samej nazwie oraz Worldline, lidera na rynku płatności elektronicznych w Europie, została z sukcesem wdrożona do sprzedaży biletów pasażerom Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To pierwsze wykorzystanie modelu płatności za bilety z wykorzystaniem aplikacji typu SoftPos w Polsce i na świecie. Aplikacja SoftPos zainstalowana na dowolnym urządzeniu z systemem Android 8.0 lub nowszym umożliwia dokonywanie płatności za przejazd bez konieczności używania dodatkowych urządzeń takich jak PIN pad lub terminal płatniczy. Do obsługi procesu sprzedaży biletów ŁKA wyposażyła swoich pracowników w terminale mobilne Point Mobile PM85, których dostawcą była firma SSK Rail. Od teraz proces zakupu biletu u konduktora jest wygodniejszy i szybszy: zarówno dla pasażera, jak i pracownika kolei. Zwiększa się także bezpieczeństwo transakcji, ponieważ eliminujemy kontakt z gotówką. 

Konduktor w pociągu przyjmuje płatność kartą płatniczą urządzeniem do wydawania biletu.

Aplikacja SoftPos (Software Point of Sale) to specjalne oprogramowanie, które po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym pozwala korzystać z niego jak ze standardowego terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych oraz tych wymagających podania kodu PIN, realizowanych zarówno plastikowymi kartami zbliżeniowymi, jak i mobilnymi portfelami. Rozwiązanie to cieszy się coraz większą popularnością, m.in. w firmach kurierskich i przewozowych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która od ponad siedmiu lat realizuje usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego to pierwszy przewoźnik kolejowy, który wybrał nowatorskie rozwiązanie Worldline do sprzedaży biletów pasażerom na pokładzie pociągu. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu konduktorów w nowe terminale mobilne PM85 firmy Point Mobile, na których zainstalowana została aplikacja SoftPos. 

"Oferowane przez nas rozwiązanie to rewolucja na rynku płatniczym, która pozwala na zrezygnowanie z zakupu lub najmu dodatkowego sprzętu – osobnych PIN padów, terminali płatniczych oraz drukarek mobilnych. Wybór jednego urządzenia spełniającego szereg zadań skutkuje też brakiem konieczności serwisowania wielu urządzeń u różnych producentów. Ponadto, poza dokonywaniem płatności za pomocą kart płatniczych, terminal mobilny Point Mobile PM85 umożliwia również odczyt kodów kreskowych z papierowych biletów oraz kontrolę biletów elektronicznych w formie kart miejskich. Wierzę, że to wszechstronne rozwiązanie dzięki swojej intuicyjności i wygodzie użycia zdobędzie serca zarówno pasażerów, jak i pracowników ŁKA" – mówi Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline.

Aplikacja SoftPos jest już wykorzystywana przez firmy kurierskie, w tym m.in. dostawcę jedzenia Deliver Team, warszawską kwiaciarnię „W Liściach. Plants & Coffee” czy przez wrocławską firmę Vector Software pobierającą opłaty parkingowe podczas imprez i rozgrywek piłkarskich na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.

"Od początku uważaliśmy, że SoftPos sprawdzi się idealnie we wszystkich sytuacjach wymagających mobilności. Kurierzy, dostawcy jedzenia czy właśnie konduktorzy to grupa docelowa, która perfekcyjnie wpisuje się w założenia naszego rozwiązania. Fakt, że konduktor nie musi posiadać dodatkowego terminala płatniczego, a może przyjmować płatności zbliżeniowe kartą to ogromny krok naprzód zarówno dla Kolei, jak i dla pasażerów. Mamy nadzieję, że współpraca z ŁKA przetrze szlak i zapoczątkuje nowy trend w kolejnictwie czy nawet szerzej – transporcie publicznym – i już wkrótce coraz więcej przewoźników będzie decydowało się na skorzystanie z naszej aplikacji" – Biser Jorgow, Członek Zarządu SoftPos.


Łódzka kolej prowadzi wielokanałowy system dystrybucji biletów, który daje klientom elastyczność i swobodę wyboru najwygodniejszej formy zakupu. Wprowadzenie bezgotówkowej sprzedaży biletów u obsługi pociągu jest kolejnym etapem zwiększania dostępności do usług świadczonych przez Spółkę. Coraz więcej osób rezygnuje z płatności gotówką, na rzecz transakcji bezgotówkowych. Posiadanie portfela nie jest już obecnie koniecznością, ponieważ dostęp do dokumentów i konta jest możliwy z poziomu telefonu komórkowego

"Dzięki współpracy z Worldline proces zakupu biletu u konduktora jest bezpieczniejszy, wygodniejszy i szybszy, zarówno dla pasażera jak i pracownika. Dodatkowo, brak konieczności dotykania pieniędzy i wydawania reszty ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa w trakcie pandemii. Zastosowana technologia zdecydowanie ułatwia naszym pracownikom poruszanie się po pociągu, eliminuje błędy wynikające z braku połączenia między poszczególnymi urządzeniami, a także konieczność ładowania wielu akumulatorów" – mówi Prezes Zarządu ŁKA Janusz Malinowski. 

Za sprawą wyjątkowo silnej anteny w terminalu PM85 pasażerowie w łatwy sposób mogą opłacić przejazd przykładając kartę płatniczą prosto do ekranu zamiast do pleców urządzenia, dzięki czemu mogą cały czas obserwować ekran i kwotę, którą uiszczają za przejazd. Wyłącznym polskim przedstawicielem producenta terminali PM85, firmy Point Mobile, jest warszawska spółka Epic Mobile.
Rozwiązanie zostało uruchomione w październiku br. i jest dostępne we wszystkich składach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podróżni od razu polubili nową możliwość zakupu biletów, a wdrożone zmiany zdobywają pozytywne opinie. Wdrożeniu bacznie przyglądają się kolejne instytucje i firmy transportowe z kraju, które już wyraziły wstępne zainteresowanie wprowadzeniem rozwiązania w swoich firmach.

O WORLDLINE
Worldline [Euronext: WLN] to europejski lider i czwarty największy pod względem przychodów podmiot na świecie w branży usług płatniczych i transakcyjnych. Dzięki globalnemu zasięgowi działalności i ciągłym innowacjom Worldline jest w gronie partnerów technologicznych najchętniej wybieranych przez handlowców, banki i zewnętrznych nabywców a także przez operatorów transportu publicznego, instytucje publiczne oraz przedsiębiorstwa przemysłowe reprezentujące wszystkie sektory. Za pośrednictwem ponad 20 000 pracowników obecnych w ponad 50 krajach Worldline świadczy swoim klientom zrównoważone, godne zaufania i bezpieczne rozwiązania obejmujące pełen łańcuch wartości w sektorze płatności, wspierając rozwój ich biznesu niezależnie od tego, gdzie się fizycznie znajdują. Oferowane przez Worldline usługi w poszczególnych obszarach działalności: Merchant Services (Usługi dla handlowców), Terminal Services & Solutions (Rozwiązania i usługi dotyczące terminali płatniczych), Financial Services (Usługi finansowe), oraz Mobility & e-Transactional Services (Usługi związane z mobilnością i transakcjami elektronicznymi) obejmują krajowe i transgraniczne płatności handlowe zarówno dla przedsiębiorstw stacjonarnych, jak i internetowych, bezpieczne przetwarzanie transakcji płatniczych, szeroką ofertę terminali płatniczych oraz usługi transakcyjne w zakresie e-biletów oraz usług cyfrowych w środowisku przemysłowym. W 2020 r. skonsolidowane przychody pro forma osiągnięte przez Worldline wyniosły 4,8 mld euro. Więcej informacji: www.worldline.com

O SOFTPOS
SoftPos to polski fintech założony w 2019 roku. Firma z impetem wkroczyła na rynek mobilnych terminali płatniczych, a przygotowane przez nią rozwiązanie zdobyło kilka prestiżowych nagród, w tym „Best Startup” na MPE 2020 oraz „Best Payment Solution” podczas Fintech & Insurtech Digital Congress. W lipcu 2020 firma wraz z Worldline Polska wyposażyła w terminale pierwszych sprzedawców na terenie Polski. Od tamtej pory liczba użytkowników i transakcji wzrosła wielokrotnie, a SoftPos zarejestrował transakcje w Hiszpanii, Rumunii i na Węgrzech. Obecnie, wraz z Worldline, jest w trakcie kolejnych wdrożeń w kilku kolejnych krajach Europy i Ameryki. Do zainstalowania aplikacji wystarczy urządzenie z systemem Android 8.0 (lub wyższym), moduł NFC oraz dostęp do internetu. Więcej informacji: www.softpos.eu

Zgodnie z wymogami prawa informujemy, że nasz serwis stosuje pliki cookie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane przez Państwa przeglądarkę. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.