Inauguracja połączeń ŁKA do Spały nowym taborem o napędzie hybrydowym – Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Honorowanie biletów relacyjnych  i okresowych ŁKA w MPK-Łódź, mapka obrazująca trasę tramwaju i przycsik do podstrony z opisem

Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych

Infolinia

telefon 887-879–980 koszt jak za połączenie lokalne

Wyszukaj połączenie:

Rozkład jazdy dostarcza Koleo

Inauguracja połączeń ŁKA do Spały nowym taborem o napędzie hybrydowym

25 czerwca 2022 r.

 Grafika przedstawiająca rysunek techniczny pojazdu Impuls2 36WEha
Dzięki Samorządowi Województwa Łódzkiego, regularne połączenia kolejowe powróciły do Spały, która przez wiele lat pozbawiona była oferty publicznego transportu zbiorowego. 

Uruchomienie połączeń było możliwe dzięki zakupowi pociągów o napędzie elektryczno – spalinowym (tzw. hybryd), które mogą obsługiwać niezelektryfikowane odcinki kolejowych tras. Otoczona lasami Spała jest miejscowością letniskową, popularną wśród mieszkańców regionu, którzy od 25 czerwca br. mogą dotrzeć do niej w każdy weekend bezpieczną, komfortową i tanią Łódzką Koleją Aglomeracyjną. Mieszkańcy Spały i okolic natomiast, zyskali bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa łódzkiego.

Ogromne zainteresowanie inauguracyjnym przejazdem pokazało, jak bardzo wyczekiwane było to połączenie. 
Obecnie 3 hybrydy, które dołączyły do floty ŁKA, będą obsługiwać przede wszystkim odcinek niezelektryfikowanej linii prowadzącej z Tomaszowa Mazowieckiego do Spały. Kolejne 2 dwunapędowe jednostki zostaną dostarczone przez producenta do końca 2022 r.

Zakup 5 nowych trzyczłonowych, dwunapędowych zespołów trakcyjnych jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.  Całkowita wartość projektu to 124 989 050,00 zł., natomiast udzielone dofinansowanie wyniosło 82 868 853,50 zł.
 
Specyfikacja techniczna pojazdu hybrydowego

Rysunek techiczny pociągu i opis: długść 60 metrów, masa: 122 t, 160 miejsc siedzących, 160 miejsc stojących, pojemność paliwa 2x1000l, prędkość maks 160 km/h, prędkość maks przy zasilaniu spalinowym 120 km/h,

Bimodalny zespół trakcyjny w wariancie 36WEha jest przeznaczony do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego. Składa się z trzech członów i w zależności od warunków pociąg może kursować w tzw. trakcji wielokrotnej (do trzech pojazdów).  Pociągi osiągają prędkość eksploatacyjną do 160 km/h przy zasilaniu z trakcji elektrycznej, i do 120 km/h przy użyciu silnika spalinowego. W każdym składzie znajduje się 160 miejsc siedzących i 160 stojących. Pojazdy posiadają trzy pary drzwi wejściowych. Część pasażerska została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości ruchowej. W celu umożliwienia podróży osobom na wózkach inwalidzkich, pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające im wsiadanie i wysiadanie z pociągu, oraz posiada dodatkowe gniazdka elektryczne pozwalające ładować akumulatory wózków.

Jednostki hybrydowe zostały wyposażone we wszystko, co zapewnia bezpieczeństwo i komfort podróży, m.in. defibrylatory, pętle indukcyjne, numerowane miejsca, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis oraz ze strefą dziecięcą, klimatyzację, gniazdka elektryczne i USB, monitory, nowoczesny system informacji pasażerskiej, biletomaty, bezpłatne wifi oraz miejsca na rowery, wózki inwalidzkie i dziecięce.

Więcej informacji nt. inauguracyjnego przejazdu do Spały i pikniku dostępnych jest w mediach społecznościowych ŁKA. 

Rozkład jazdy

Zgodnie z wymogami prawa informujemy, że nasz serwis stosuje pliki cookie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane przez Państwa przeglądarkę. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.