ŁKA i KM wzajemnie honorują bilety w przypadku wystąpienia jednej z niżej wymienionych sytuacji:
- nieplanowanego odwołania pociągu (wynikającego z przyczyn innych niż zmiana rozkładu jazdy);
- przewidywanego opóźnienia pociągu przekraczającego 60 minut;
- utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy.
W takich sytuacjach, podróżny na podstawie uzyskanego od upoważnionego pracownika (np. kasjera biletowego, pracownika drużyny konduktorskiej) odpowiedniego poświadczenia o opóźnieniu/odwołaniu pociągu lub utracie połączenia może:
- odbyć przejazd pociągiem uruchamianym przez drugą Stronę do stacji docelowej wskazanej na bilecie;
- powrócić do stacji wyjazdu wskazanej na bilecie pociągiem uruchamianym przez drugą Stronę.
W przypadkach zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej, o honorowaniu biletów drugiego przewoźnika odpowiednie polecenie wydaje dyspozytura przewoźnika.
Honorowanie nie znajduje zastosowania w przypadku:
- odwołania pociągu trwającego dłużej niż 24 godziny;
- opóźnienia pociągu, odwołania pociągu lub utraty połączenia zaistniałych w związku ze strajkiem Strony.