Łódzka Kolej Aglomeracyjna oferuje przewozy wyłącznie nowoczesnymi pociągami przystosowanymi do zapewniania każdemu pasażerowi swobody w podróży i komfortowego przejazdu: niska podłoga, wysuwany próg, szerokie drzwi, brak schodów wewnątrz pojazdu, podnośniki dla wózków inwalidzkich, przestronne toalety przystosowane dla pasażerów z niepełnosprawnością. Pojazdy Impuls II są w 1 członie wyposażone w pętlę indukcyjną. Wszystkie pojazdy posiadają oznakowanie w alfabecie Braille. Na pokładach pociągów obsługa konduktorska dysponuje w tablety z dostępem do usługi Wideotłumacza - tłumacza języka migowego online.
W pojazdach znajdują się oznakowane miejsca uprzywilejowane z pierwszeństwem dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zachęcamy szczególnie osoby starsze i kobiety w ciąży do korzystania z nich w trakcie jazdy.
Pojazdy Flirt i Impuls posiadają wyznaczone miejsca dla wózków inwalidzkich wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Wejście wyposażone w podnośnik dla wózków inwalidzkich jest oznaczone piktogramami.
Specyfikacja wózka inwalidzkiego przystosowanego do przewozu koleją:
Wymiary podstawowe:
- Szerokość 700 mm powiększona o co najmniej 50 mm z każdej strony na ręce podczas przemieszczania się.
- Długość 1 200 mm powiększona o 50 mm na stopy.
Koła:
- Najmniejsze koło musi być w stanie pokonać szczelinę o szerokości 75 mm w poziomie i różnicę wysokości 50 mm.
Wysokość:
- Maksimum 1 375 mm wraz z użytkownikiem płci męskiej (odpowiadającym 95. percentylowi).
Łuk skrętu:
- 1 500 mm
Masa:
- Masa przy pełnym obciążeniu wózka z użytkownikiem (oraz z ewentualnym bagażem) wynosząca 300 kg w przypadku elektrycznego wózka inwalidzkiego, dla którego nie jest wymagana pomoc w celu przejechania przez urządzenie wspomagające wsiadanie.
- Masa przy pełnym obciążeniu wózka z użytkownikiem (oraz z ewentualnym bagażem) wynosząca 200 kg w przypadku ręcznego wózka inwalidzkiego.
Wysokość pokonywanych przeszkód i prześwit pod wózkiem:
- Wysokość pokonywanych przeszkód: maksimum 50 mm.
- Prześwit 60 mm (min.) z kątem nachylenia w górę pod kątem 10° na górze dla ruchu do przodu (pod podpórką pod stopy).
Maksymalne bezpieczne nachylenie, na którym wózek pozostanie stabilny:
- Wymagana stabilność dynamiczna we wszystkich kierunkach przy nachyleniu wynoszącym 6 stopni.
- Wymagana stabilność statyczna we wszystkich kierunkach (w tym z uruchomionym hamulcem) przy nachyleniu wynoszącym 9 stopni.