INFORMACJA ARCHIWALNA
Urząd Transportu Kolejowego rozpoczął trzecią edycję badania satysfakcji pasażerów kolei. Poprzednie edycje badania zostały przeprowadzone w 2019 r. i 2021 r., a ich wyniki są opublikowane na stronie Urzędu.
Ankieta pozwoli na poznanie ocen i opinii dotyczących komfortu podróży, jakości obsługi i oferowanych usług, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym osób z niepełnosprawnością. W formularzu zawarto również pytania związane z oddziaływaniem epidemii COVID-19 na obecne nawyki transportowe podróżnych. Ponadto badanie pozwoli na poznanie preferencji pasażerów, a także aktualnej oceny atrakcyjności kolei na tle innych środków transportu.
Informacje zebrane dzięki ankiecie umożliwią ponadto na określenie zagadnień, które – zdaniem pasażerów – wymagają poprawy. Dane te będą również cennym źródłem informacji dla Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego m.in. podczas opiniowania planów transportowych oraz umów o świadczenie usług publicznych (PSC), przygotowywanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Ponadto uzyskane wyniki staną się przydatne także podmiotom rynku kolejowego, aby mogły efektywnie dążyć do realizowania oczekiwań pasażerów.
Ankieta składa się z kilkudziesięciu pytań odnoszących się w większości do kwestii, o które pytano w poprzednich edycjach badania. Umożliwi to porównanie uzyskanych wyników z danymi za lata 2019 i 2021 oraz ocenę poziomu zmian, które nastąpiły na rynku przewozów pasażerskich w ciągu ostatnich 4 lat.
Formularz badania został opublikowany na stronie internetowej Urzędu pod adresem utk.gov.pl/ankieta i będzie dostępny do 15 września 2023 r.